Camino Frances upstream. - Reisverslag uit Mutilva Alta, Spanje van Gert Linden - WaarBenJij.nu Camino Frances upstream. - Reisverslag uit Mutilva Alta, Spanje van Gert Linden - WaarBenJij.nu

Camino Frances upstream.

Blijf op de hoogte en volg Gert

23 Oktober 2016 | Spanje, Mutilva Alta

Vanmorgen al vroeg op. De Albergue was onrustig vanaf een uur of zes. Dus alles al klaargezet en om zeven uur ontbijt en half acht lopen. Raar om tegen de stroom in te gaan. Iedereen kijkt je zo aan van "ach kijk hem eens de verkeerde kant op lopen.." Na 20 km en 4:30 verder bij de Abadia aangekomen. Kennisgemaakt met Neill en Catherine en de kleine Eveline. Koffie en een rondleiding en daarna gelijk maar aan de slag. Vanwege Allerheiligen volgend weekend wilde Neill de tuin graag op orde hebben dus die hebben we eerst maar eens aangepakt. Hij maaien en ik alles wateren.... Een relaxt begin. In de avond terug naar hun appartement in Pamplona. Indien het mogelijk is gaan ze er wel wonen, maar nu kan dat dus nog niet.

Early in the morning after breakfast 20 km upstream Camino to the Abbey for a few days volunteer work. Funny how everyone looks at you walking the wrong direction. Met Neill and Catherine and little Eveline around noon. We started today with gardenwork. It has to look proper for next week All Saints day. In evening back to their appartment. If possible they are going to live in the Abbey, but thats still future now.

• 24 Oktober 2016 - 17:51

Désirée:

Snel gelopen! Redelijk vlak?
    Ik begrijp dat de abdij niet meer als abdij functioneert? Neil en Catherine spreken Engels met jou? Hoe ben je aan dit adres en werk gekomen?

Veel plezier daar! groetjes, Désirée

• 24 Oktober 2016 - 18:01

Gert:

Jawel, eerste 5 a 6 km door voorsteden van Pamplona en dan langs de rivier Arga het dal in en iets omhoog. Soms even een klein klimmetje. De abdij was verlaten en ten prooi aan alles wat een verlaten huis kan verwoesten. Van water tot mensen. De taal is inderdaad Engels. Neill is van Zuit Afrika en Catherine van Engeland. Ik zag deze abdij in 2014 al. Er staat zelfs een foto van op mijn van toen. Via faceboek en verhalen van pelgrims kwam ik hen en hun verhaal op het spoor. Ze nodigen iedereen die langskomt wat te doen. Of zoals ik nu voor wat langer.