Tweede dag, trip naar Gernika - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Gert Linden - WaarBenJij.nu Tweede dag, trip naar Gernika - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Gert Linden - WaarBenJij.nu

Tweede dag, trip naar Gernika

Blijf op de hoogte en volg Gert

20 Oktober 2016 | Spanje, Gernika-Lumo

Met de trein naar Gernika. Drie kwartier en je bent in dit historisch belangrijke dorpje in Spaans Baskenland. Vrijwel geheel weggevaagd in de aanloop naar de Tweede wereldoorlog door een Duits/Italiaans proef bombardement. Ja PROEF... Eens even zien hoe zoiets uitpakt dacht men toen. Gelukkig is het mooie regionale parlement bespaard gebleven. De muur met het mozaïek vrij naar het werk van Picasso is ook bijzonder. In de avond nog wat gedwaald door het nieuwe centrum van Bilbao. 20000 stapjes, 11.5km.

Today we made a trip by train to Gernika. The destroyed town by a test bombardment of German/Italian airforces just before WW2. See how it will work out..... Some buildings were saved f.i. the beautifull regional Parlement. Special is also the mosaic wall representation of the painting of Picasso. In the evening we visited the newer city center of Bilbao. 20000 steps, 11.5km.

• 22 Oktober 2016 - 10:37

Désirée:

Welkom thuis! Ik kwam er deze week verder niet meer aan toe..... Ik bedoelde de roestplaten van Serra binnen in het Guggenheim.....

Sorry: Oehlen werd pas na jullie (gisteren) geopend. Welke expositie (er waren er minstens drie) vonden jullie niks? Woensdag helaas geen zon, zo te zien.....

• 22 Oktober 2016 - 21:08

Gert:

Francis Bacon vonden wij niet echt bijzonder.